Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 


Rechercher Geavanceerd zoeken

Trefwoorden

Laatste onderwerpen
september 2017
madiwodovrzazo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Kalender Kalender

Affiliates
gratis forum


Vraag over formaat camee aanpassen aan de cabochonhouder

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Vraag over formaat camee aanpassen aan de cabochonhouder

Bericht van Floor51 op di jun 26, 2012 1:14 pm

Er zijn diverse leuke camees verkrijgbaar, maar niet alle cabochon houders hebben precies de juiste binnenmaat. Een beetje te groot lijkt me geen probleem, maar wat als de houder b.v. een paar mm te klein is? Kun je een camee dan kleiner maken door b.v. de rand iets af te schuren? Kun je ook een gaatje maken in een camee zodat hij zonder houder te gebruiken is?

Hartelijke groet,
Floor
avatar
Floor51

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 19-03-12
Leeftijd : 66
Woonplaats : Doetinchem

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Vraag over formaat camee aanpassen aan de cabochonhouder

Bericht van kralenstulpje op vr jul 06, 2012 5:27 am

Hallo Floor,
Ik heb het je ook gemaild, maar hierbij ook nog even een antwoord in het Forum. Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik heb werkelijk geen idee. Misschien kun je voorzichtig zelf proberen te schuren en een fijn gaatje boren met een hele dunne boor in een boormachine. Maar ik heb geen idee of de Cabochon of cammé er tegen bestand is. Mocht je het gaan proberen, zou je dan je bevindingen hier wel in het forum willen zetten?

Groetjes, Esther
avatar
kralenstulpje
Admin

Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 19-03-12
Leeftijd : 47
Woonplaats : Scheemda

Profiel bekijken http://www.kralenstulpje.nl

Terug naar boven Go down

Gaatjes boren in camees

Bericht van kopstubber op zo aug 04, 2013 7:36 am

Hallo Floor,
Als je een gaatje wilt boren in steen kan je het beste er eerst stroef tape op plakken. Dan glijdt de boor niet zo snel weg.
Dan met een dun boortje op lage snelheid. Daarna kan je eventueel een grotere boor gebruiken. Let er op dat de boor niet te heet wordt. Dan moet je de boor even in een kommetje water dopen of even wachten tot het afgekoeld is. Bij steen kan het voorkomen dat het na een poosje alsnog gaat scheuren als het boren te snel is gedaan.
Als de camee van plastic is, is het gemakkelijker. Maar hierbij kan de boor ook heet worden. Maar let hierbij op de giftige dampen!
suc6
groetjes
kopstubber

kopstubber

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 04-08-13

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Vraag over formaat camee aanpassen aan de cabochonhouder

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum